SEO czyli pozycjonowanie stron internetowych

Jak zacząć pozycjonowanie strony internetowej? Nie będę tu snuł opowieści o tym jak robią to inni. Powiem Ci natomiast czego możesz się spodziewać, gdy już skontaktujesz się ze mną. W tekście będę pisał „my”, mając na myśli Ciebie i mnie. Nie mnie i kogoś kto wykonuje za mnie pracę.

Analiza widoczności domeny w Google

Zaczniemy od analizy widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Sprawdzimy na jakie frazy wyświetla się ona w TOP3, TOP10 i TOP20. Sprawdzimy też na jakich pozycjach można ją było znaleźć szukając w Google owych fraz oraz czy zanotowała na nie ostatnimi czasy wzrosty, spadki czy może twardo trzyma się swoich pozycji.

Analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania

Gdy już analiza widoczności Twojej domeny w Google będzie gotowa, przejdziemy do kolejnego etapu badania wyników wyszukiwania. Przygotujemy listę domen, które są Twoją bezpośrednią konkurencją na rynku. Da to nam wgląd w to na jakie słowa wyświetla się ona w wynikach, co po analizie rynku pozwoli nam przygotować listę fraz, które warto rozważyć w procesie linkbuildingu i zmian optymalizacyjnych Twojej strony.

Audyt Twojej strony internetowej

Kolejnym etapem będzie audyt Twojej strony. Przed przygotowaniem oferty dla Ciebie, a później szczegółowej strategii działania, którą będziemy realizować, konieczna jest ocena strony pod względem SEO. Przyjrzę się przede wszystkim treściom na stronie, ich budowie, nagłówkom, saturacji słów kluczowych, linkowaniu wewnętrznemu, meta tagom itd.

Wizytówka w Google

Przed przedstawieniem Ci oferty rzucę też okiem na wizytówkę Twojej strony w Google. Czy strona ją posiada, czy korzysta z większości jej opcji, na jakich pozycjach się wyświetla i jak wyglądają opinie od Klientów.

Regulaminy i Polityka cookies

Sprawdzam również czy strona wyświetla komunikat o wykorzystaniu cookies, czy ma odpowiednie regulaminy, politykę prywatności, w tym politykę cookies. Po co? To wyjaśnimy sobie przy dalszych rozważaniach na temat pozycjonowania.

Pozycjonowanie, aktualizacje algorytmu Google, analizy i wnioski

Pozycjonowanie stron internetowych to proces skomplikowany i coraz bardziej długotrwały. Google coraz częściej aktualizuje algorytm swojej wyszukiwarki, a po każdej z nich my, osoby od SEO, musimy zgadywać jak to co się zmieniło wpłynie na wyniki wyszukiwania. „Zgadywać” na początku. Później należy wyciągać wnioski z analizy zachowania pozycjonowanych stron i tego co piszą blogi specjalistyczne i fora, na których udzielają się osoby z branży. Fora raczej zagraniczne. Na polskim rynku na palcach jednej ręki można zliczyć osoby, które dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej? To częste pytanie, na które odpowiedzi nie zna nawet szklana kula. Jest tak wiele czynników, które wpływają na ten proces, że ciężko podać chociażby przybliżony czas, gdy strona ruszy do góry. Najwięcej pracy i cierpliwości wymaga nowa domena. Tutaj wiemy jednak, że efekty się pojawią, jak już Google obdarzy domenę pewnym autorytetem. Wtedy będzie już tylko lepiej. W gorszej sytuacji jesteśmy, gdy dostajemy stronę w „spadku” po kimś kto już zajmował się jej pozycjonowaniem. Nie wiemy co było robione i w jakim tempie, jak wyglądał linkbuilding i czy zerwaniu umowy linki nie zostały usunięte. Co najważniejsze: nie wiemy czy SEO-poprzednik nie zepsuł autorytetu strony w Google, bo o tym czy nie zafundował jej ręcznych działań od Google możemy dowiedzieć się, przynajmniej w teorii, w Google Search Console.

Reasumując: wyniki w Google możemy widzieć już po kilku tygodniach, ale bardziej realny termin to kilka miesięcy. SEO to strategia długoterminowa i nie jest dla osób oczekujących szybkiego efektu. Dla nich są reklamy Google, Facebook, Instagram, porównywarki cen itp.

Related Posts

pisanie tekstów SEO czyli copywriting

Pisanie tekstów SEO

Post Views: 23 Tutaj już wkrótce powstanie tekst o… pisaniu tekstów czyli o copywritingu SEO. Zanim jednak tekst powstanie, zapraszam to zapoznania się z cennikiem tekstów SEO…

audyt SEO

Audyt SEO

Post Views: 21 Jedną z popularniejszych wśród moich Klientów usług jest audyt SEO. W jego zakres wchodzi zbadanie parametrów i kondycji Twojej strony internetowej (strony firmowej, sklepu…

konsultacje SEO

Konsultacje SEO

Post Views: 13 Masz sklep internetowy, blog lub inną stronę www, na której sam(-a) chcesz prowadzić działania SEO onsite i offsite? Potrzebujesz jednak odpowiedzi na kilka pytań…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *